Mai 2015: Del:2 CPH/Kastrup, mer fra AMS,leiebil & Radisson:

Skriv om - og vis gerne billeder - fra fly-, tog- og landevejstrafik her
Besvar
Brugeravatar
Blackhawk
Enthusiastic Passenger
Indlæg: 147
Tilmeldt: 25. okt 2012, 02:14
Geografisk sted: Sverige/Norge
Kontakt:

Mai 2015: Del:2 CPH/Kastrup, mer fra AMS,leiebil & Radisson:

Indlæg af Blackhawk » 25. maj 2015, 14:37

Mai 2015: Del: 2 av 3: Noen bilder fra København: Kastrup (CPH), samt fler
bilder Amsterdam: Schipol Airport/AMS, samt av leiebilen fra Avis:


Oversikt:

Del 1: Hovedposten med bilder fra Amsterdam: Schipol (AMS)

Del 2: Bilder fra CPH (København: Kastrup), samt mer bilder
fra Amsterdam: Schipol (AMS), i tillegg til noen bilder av leiebilen,
samt fra Jr.suiten på Radisson Blu: Amsterdam Airport.

Del 3: De siste flybildene fra Amsterdam: Schipol, samt bilder fra
Rotterdam (inkl. Eurport, samt Euromasten) samt litt diverse.





Del 2:


Her kommer noen foto fra fly på København Kastrup, i tillegg
til noen bilder av en fange-transport (ansikter er sladdet);
som jeg tilfeldigvis fikk med meg; mens jeg satt og spiste.
I tillegg kommer noen bilder av leiebilen fra Avis, som ble hentet
ved ankomst Amsterdam: Schipol, samt bilder fra Jr. Suiten
på "Radisson Blu: Amsterdam Airport Schipol" - med personlig
og svært god service.



Bildene fra CPH er tatt: 7. mai 2015, øvrige bilder fra
AMS (Amsterdam Schipol), samt div. fra leiebilen er tatt
i perioden: 7.- 11. mai 2015:



Vi starter med noen bilder fra CPH, København Kastrup, før vi
fortsetter med fler bilder fra AMS og Amsterdam: Schipol.




La oss sette i gang:



(ser i etterkant, at mange av bildene taper litt "kvalitet" og skarphet, etter
de er lastet opp til Photobucket - i tillegg var det noe varierende vær,
lysforhold, og til tider en del varmebølger, som har gjort sitt; så er de som
er meget kresne på kvalitet herved advart!)




Billede
Over: Icelandair med B757-200, og reg.: "TF-FIN" (17.5år)



Billede
Over: SAS med Airbus A321-200, og reg.: "OY-KBK", levert til
SAS (DK) pr. nov. 2001, maskinen er 13.7 år gammel. Seatconfig: Y198.



Billede
Over: Air France med Airbus A319-100, og reg.: "F-GRHV" (14år),
seatconfig: Y142.



Billede
SAS (Opereres av Jet Time) med ATR72-600, og reg.: "OY-JZG" (7mnd),
seatconfig: Y70.



Billede

Billede
Over: SAS (Opereres av Jet Time) med ATR72-600, og reg.: "OY-JZH" (6mnd).



Billede
Over: Iberia Express med Airbus A320-200, og reg.: "EC-LVQ", maskinen
er to år gammel. Seatconfig: C18/Y159.



Billede
Over: Alsie Express med ATR72-200, og reg.: "OY-CLY", og JA! - du ser riktig, maskinen
er helt sort - svart som natta! Maskinen ble levert ny opprinnelig til Azerbaijan Airlines
(som "4K-AZ66) pr. juli 2008, så satt til lagring pr. mars 2013. Overtatt av nåværende
selskap pr. juni 2013, maskinen er snart syv år gammel.



Billede
Over: Militær Airbus A330-2xx.



Billede
Over: Icelandair med B757-200, og reg.: "TF-FIA". Levert ny opprinnelig
til spanske Iberia pr. aug. 2000, videre til spanske Audeli pr. juli 2006, så
overtatt av nåværende selskap pr. mai 2007, least ut til Ghana International Airlines
fra sept. 2007 til nov. 2007. Maskinen er snart 15 år gammel.



Billede
Over: SAS med Airbus A320-200, og reg.: "OY-KAP". Levert ny til Indiske
Indigo pr. april 2007 som "VT-INI", overtatt av SAS (Danmark) pr. mai 2013,
maskinen er litt over åtte år gammel. Seatconfig: Y168.



Billede

Billede
Over: Norwegian (Long Haul) med B787-8 (Dreamliner) og Irsk-reg.: "EI-LND",
levert til NLH pr. mars 2014, maskinen er litt over ett år gammel.
Seatconfig: C32/Y259, totalt: 291 pax.




Billede
Over: SAS med Airbus A320-200, og reg.: "OY-KAO". Levert ny opprinnelig til Indiske
"Indigo" pr. des. 2006, så satt til lagring pr. nov. 2012. Overtatt av SAS pr. mars 2013,
maskinen er 8.5 år gammel.




Billede
Over: Estonian Air med CRJ-900, og reg.: "ES-ACB" (4.3år).



Billede

Billede
Over: SAS med Airbus A340-300, og reg.: "LN-RKP". Levert ny opprinnelig til
Air Canada pr. mars 1997 med reg.: "C-FYLC". Så overtatt av LAN Airlines
pr. juli 2007, så satt til lagring pr. okt 2012. Overtatt av SAS
pr. mars 2014, maskinen er litt over 18 år gammel.
Seatconfig: C46/W28/Y171, totalt: 245 pax.



Billede
Over: SAS med Airbus A321-200, og reg.: "LN-RKK" (12.6år).




Billede

Billede
Over: Atlantic Airways med Airbus A319-100, og reg.: "OY-RCI". Levert ny
opprinnelig til greske Olympic Air pr. aug. 2009 som "SX-OAJ". Overtatt av
nåværende selskap pr. okt. 2013, leaset ut til "WOW air" fra mai 2014, til
sept. 2014. Maskinen er seks år gammel, seatconfig: C6/Y132.



Billede

Billede
Over: SAS (Norge) med B737-800, og reg.: "LN-RRF" (7.1år).



Billede
Over: SAS med Airbus A320-200, og reg.: "OY-KAS" (7.5år),
opprinnelig levert ny til Indiske "Indigo" pr. des. 2007, overtatt
av SAS pr. jan. 2014.



Billede
Over: DAT (Danish Air Transport) med ATR72-200, og reg.: "OY-RUD". Levert
ny opprinnelig til Finske "Kar-air" pr. april 1990 som "OH-KRD", videre til
Finnair pr. aug. 1997, leaset ut til Aero Airlines fra aug. 2005, videre til
Danu Oro Transportas pr. aug. 2007, før DAT overtok maskinen pr. sept. 2009.
Dog gikk den dagen etter videre til Blue1, så videre til Skyways Airlines
pr. aug. 2010, før det selskapet lukket dørene pr. 21 mai 2012, etter dette
vært hos DAT. Maskinen er litt over 25 år gammel.





Og mens man satt i sin egen verden og spiste, så kom det jommen et stort følge
på ikke mindre enn ni personer (inkl. fangen); som tydeligvis nettopp hadde kommet
ut fra et fly, og som like gjerne spaserte bort til bygget de skulle i. Ved et par
anledninger snudde den eskorterte fangen ansiktet, så jeg har med vilje sladdet
ansiktet til både han, og noen i følget på ett par av bildene:


Billede

Billede

Billede
Over: noe sier meg, at denne karen ikke sitter i fengsel for småting...









Så tar vi turen over til Amsterdam og AMS (Schipol), la oss starte med ett
par bilder fra terassen:



Billede

Billede



Så forflytter vi oss, til en av de seks-syv ulike stedene rundt om på
flyplass-området:


Billede

Billede
Over: KLM med B777-200ER, og reg.: "PH-BQI" (10.5år),
seatconfig: C35/W34/Y249, totalt: 318 pax.


Billede
Over: Adria Airways (Slovenia) med CRJ-700ER, og reg.: "S5-AAZ", maskinen
ble levert ny direkte til produsenten selv: Bombardier pr. april 2001, med
reg.: "D-ACPC" - før Lufthansa Cityline overtok maskinen pr. aug. 2001. Maskinen
ble pr. sept. 2014 satt til lagring, før nåværende selskap overtok maskinen
pr. 29 mars 2015, så denne hadde kun vært i luften i litt over to måneder, når
dette bildet ble tatt (etter den kom fra lagring). Maskinen er litt over 14 år,
seatconfig: Y70.



Billede
Over: Atlas Jet (Tyrkia) med Airbus A321-200, og reg.: "TC-ETF". Levert ny
opprinnelig til tyske Aero Lloyd pr. mars 2001 som "D-ALAQ", leaset ut til Ryan Int
pr. des. 2002 til april 2003, tilbake til Aero Lloyd - som lukket dørene for godt
pr. okt 2003. Da gikk maskinen videre til Niki pr. mai 2004, før den ble satt
til lagring pr. okt 2004. Så over til Spirit Airlines i USA pr. des. 2004, før
Atlas Jet overtok maskinen pr. sept. 2008, leaset ut siden til Saudi Arabian Airlines
fra sept. 2008 til mars 2010. Maskinen er litt over 14 år gammel, seatconfig: Y210.



Så tre bilder av denne flotte KLM (Cargo) B747-400F på slutten av dagen,
med flott lys på seg (PH-CKC) :



Billede

Billede

Billede
Over: KLM (Cargo) med B747-400ERF, og reg.: "PH-CKC" (11.3år).


Billede
Finnair med Airbus A321-200, og reg.: "OH-LZC" (15.2år).


Billede
Over: Også denne dagen, fikk man denne LAN Cargo (Chile) med B777F, og reg.: "N774LA" (6år),
satt til lagring fra april 2015 sier historikken, men som nok et bilde viser;
er den i trafikk nå.



Billede
Over: KLM (Cargo) med nok en B747-400ERF, og reg.: "PH-CKA" (12.2år).


Billede
Over: Transavia Airlines (Sunweb) med B737-800, og reg.: "PH-HSA". Levert
ny til selskapet pr. juli 2009, leaset ut fast til Caribbean Airlines i perioden
fra nov. 2010 til april 2011, og fra nov. 2011 til april 2012 (med reg: "9Y-TJS").
Maskinen er seks år gammel.




Så satt vi kursen til GA-terminalen, og Biz-jet maskinene:




Billede
Over: Reg.: "N189J", Gulfstream: IV, 27 år gammel. Reg på firma: "Aviation Enterprises Inc, Wilmington DE".



Billede
Over: Reg.: "AP-GAK", Bombardier: CL-600 (Challenger 604), 16 år, reg. på firma: "PJP - Princely Jets",
via eier: "Nerine Chambers BVI", og videre leaset til "Princely Jets" (Pakistan).



Billede
Over: Reg.: "N500UK", Eclipse: EA-500, 8 år gammel, reg. på firma: "N500UK Inc. Trustee".



Billede
Over: Reg.: "N514EA", Eclipse: EA500, åtte år gammel, reg. på firma: "Etirc Aircraft Holdings Inc Tr.".


Billede
Over: Reg.: "VH-TGG", Bombardier: BD-700 Global Express (GLEX), seks år gammel,
reg. på firma: "Gandel Investments Pty Ltd, Essendon Vic".



Tilbake til vanlige pax-maskiner:




Billede

Billede
Over: nok en vinkende KLM-pilot, på denne KLM Cityhopper: Embraer-190STD,
med reg.: "PH-EZD" (6.1år).


Billede
Over: British Airways med Airbus A320-200, og reg.: "G-MIDS". Levert ny
opprinnelig til britiske bmi pr. mars 2001, så over til BA pr. aug. 2012,
maskinen er litt over 14 år gammel. Seatconfig: Y168.



Billede
Over: KLM Cityhopper med Fokker-70, og reg.: "PH-KZB" (19.3år).



Billede
Over: Corendon Dutch Airlines med denne B737-800, og reg.: "CS-TQU", som
er en leasing-maskin fra Euro Atlantic Airways. Har en laaaang historie bak seg,
og vært innom: Transavia Airlines, Sun Country Airlines, Caribbean Airlines,
Transavia Denmark, Euro Atlantic Airways, Med-View Airlines, og vært på stadig
utleasinger også til Corendon Dutch Airlines, maskinen er 13 år.


Billede
Over: Transavia Airlines med B737-800, og reg.: "PH-HSF" (3år).




Billede
Over: KLM med B737-800, og reg.: "PH-BGB" (7år).



Billede
KLM med B737-700, og reg.: "PH-BGH" (5.4år).



Billede
KLM Cityhopper med Embraer-190STD, og reg.: "PH-EZS" (4.7år).



Billede
Over: ArkeFly (TUI Holland) med B737-800, og reg.: "PH-TFD" (4.2år).



Billede
Over: Flybe med Embraer-175STD, og reg.: "G-FBJE" (3.1år),
seatconfig: Y88.



Billede
Over: Flybe med Dash8-400, og reg.: "G-JECN" (9.1år).



Billede
Over: Malaysia Airlines (Cargo) med B747-400F, og reg.: "9M-MPS" (9år).







Så noen bilder av vårt "faste spotterhotell" i Amsterdam, nemlig
Radisson Blu: Amsterdam Airport som ligger i Business-parken like ved
siden av Schipol Airport (og med mange rom, som vender ut mot flyplassen).




Billede
(Bildet er copyright (C) Radisson Blu)
Over: Radisson Blu: Amsterdam Airport Schipol, beliggende passende nok
i gaten "Boeing Avenue" i Business-parken, kun et stenkast fra flyplassen.



Billede
(Kartutsnitt hentet fra Google, copyright (C) Google)
Over: Radisson Blu-hotellet ligger ved markerte feltet på tallet: "1" , så fin
plassering, dersom det er mye fly som står på agendaen.


Rommet denne gang (ble som vi ofte tidligere har hatt), en Jr. Suite på ca. 50 kvm -
selv om vi riktignok fikk tilbud om å oppgradere til "Royal Suite" som det kun
finnes en stk. av på hotellet, på godt over 100kvm; så er denne Jr. Suite meget
behagelig og komfortabel:






Radisson Blu sin egen info, om romtypen: "Jr.Suite" :


Billede
(Info hentet fra Radisson Blu)


Billede








Billede
Over: velkommen inn i "Jr.suite", rom: 525 på Radisson Blu: Amsterdam Schipol Airport Hotel.



Billede

Billede

Billede

Billede

Billede



Billede

Billede

Billede

Billede
Over: og med fri minibar inkludert (som vi også hadde forrige gang), så var
"lykken komplett" på kvelden, når vi fylte opp rommet med deltakere for en
"de-briefing" av dagen, med gjennomgang av høydepunkter - og agendaen for morgendagen.

Ved utsjekk kunne jeg dessuten se "underlaget" for hotellfakturaen, og grunnet fri bruk
av minibar og pay-tv (eksl. room-service og middager på rommet), var det "interessant" å
se at innholdet i minibaren og filmene, ville ha kostet hele €337 (ca Kr: 2.800) - så
innholdet er ikke billig nei!


Billede

Billede

Billede

Billede

Billede


Selv om dette ikke er noe typisk "spotte-hotell" for de, som er interessert i best mulig
utsikt ut mot rullebanene (da vi aldri har spottet fra hotellet); så fikk vi også i år; grei
plassering i forhold til store deler av flyplassen:


Billede

Billede

Billede

Billede




Så noen raske bilder fra leiebilen, i utgangspunktet ble størrelsen
tilsvarende Volvo V70 / XC70 booket; så betyr at man kan få alt fra
Audi A6/BMW 5-serie/MB:E-klasse/osv osv. , og det ble nettopp en
Mercedes E-klasse denne gangen. Faktisk bensin-motor, men kun
fire sylindret: 2.0-liters motor: 184 hester (7-trinns automat):

(fortsatt litt "nybil-lukt" i bilen, når vi hentet den ut på AMS hadde
den kun rullet 200 mil)


Billede


Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede


Billede



Informasjon om bl.a. reg. dato, kan inneholde feil - alderen på flyet er
angitt i forhold til "first flight" hos flyfabrikanten, og ikke i forhold
til når flyet ble levert til selskapet. Informasjon ang. evt. seatconfig
kan være feil, og angitt når dette er opplyst i forhold til registrering
på flyet når jeg har slått dette opp.



De fleste bildene er tatt med et digitalt kompaktkamera av
merket: Canon: IXUS 1000HS - som har spec. på 10.0
megapixler, Full HD-video, HS system, samt 10 x optisk zoom,
resten er tatt med Samsung WB200F (kompakt), med 14.2 megapixler
og 18 x optisk zoom.


Så håper jeg bildene falt i smak, legg gjerne igjen
kommentarer eller spørsmål dersom ønskelig!
Mvh:
Blackhawk
If it's a BOEING??, I'm NOT going!!..

19.JAN:BKK-DXB: Emirates: A380-800
19.JAN:DXB-OSL: Emirates: B777-300ER
11.MAR:OSL-DOH: Qatar: B787-8 Business
11.MAR:DOH-BKK: Qatar: A380-800 Bus.
18.MAR:BKK-DOH Qatar: A388
18.MAR:DOH-OSL Qatar: B788

Jens Vinderslev
Super-Enthusiast
Indlæg: 755
Tilmeldt: 11. okt 2012, 12:24
Geografisk sted: Nørre Snede

Re: Mai 2015: Del:2 CPH/Kastrup, mer fra AMS,leiebil & Radis

Indlæg af Jens Vinderslev » 26. maj 2015, 19:35

Blackhawk skrev:

Så noen raske bilder fra leiebilen, i utgangspunktet ble størrelsen
tilsvarende Volvo V70 / XC70 booket; så betyr at man kan få alt fra
Audi A6/BMW 5-serie/MB:E-klasse/osv osv. , og det ble nettopp en
Mercedes E-klasse denne gangen. Faktisk bensin-motor, men kun
fire sylindret: 2.0-liters motor: 184 hester (7-trinns automat):

(fortsatt litt "nybil-lukt" i bilen, når vi hentet den ut på AMS hadde
den kun rullet 200 mil)

En 212'er er jo ingen dårlig bil, hvis du spørger mig.
På arbejdet har jeg haft lejlighed til at, prøve en E 350 CDI.
Jeg har prøvet en GLK og ML, med samme motor. :D

Brugeravatar
Blackhawk
Enthusiastic Passenger
Indlæg: 147
Tilmeldt: 25. okt 2012, 02:14
Geografisk sted: Sverige/Norge
Kontakt:

Re: Mai 2015: Del:2 CPH/Kastrup, mer fra AMS,leiebil & Radis

Indlæg af Blackhawk » 26. maj 2015, 21:31

Nei da, absolutt ikke - har eid flere MB'er tidligere selv; i tillegg
til en Audi; før det i flere år ble bl.a. S80 med 5-liter med 2.5T
og det bensin (på 231hk!). E350 CDI er fin-fin motor, har nesten samme
type motor i min BMW 5-serie (dog 3.0-liter), men var en fin "oppgradering"
privat å gå fra 5 til 6-sylindret motor ja.

GLK har jeg vel aldri helt hatt sansen for, men ML synes jeg er storveis.
Forrige gang i Amsterdam leide vi større bil fra Avis, da ble det
MB og S350 (BlueTec), med eksakt samme motor som i min 5-serie;
hadde dog håpet på litt større motor når man først leide S-klasse,
men det var en svææær bil ja, skilte kanskje seg litt mye ut
på spottestedene, he he.. (og litt vel mye å lukeparkere med), grøss..
Mvh:
Blackhawk
If it's a BOEING??, I'm NOT going!!..

19.JAN:BKK-DXB: Emirates: A380-800
19.JAN:DXB-OSL: Emirates: B777-300ER
11.MAR:OSL-DOH: Qatar: B787-8 Business
11.MAR:DOH-BKK: Qatar: A380-800 Bus.
18.MAR:BKK-DOH Qatar: A388
18.MAR:DOH-OSL Qatar: B788

Jens Vinderslev
Super-Enthusiast
Indlæg: 755
Tilmeldt: 11. okt 2012, 12:24
Geografisk sted: Nørre Snede

Re: Mai 2015: Del:2 CPH/Kastrup, mer fra AMS,leiebil & Radis

Indlæg af Jens Vinderslev » 27. maj 2015, 18:51

En GLK kører fint. Men en ML er stor og GL er, endnu større.
Min øverste chef i det familieejede firma, har lige haft en GL 63 AMG. :)
Lige nu har han, en S 500 Coupé. :)

Brugeravatar
Potemkin
Interested Passenger
Indlæg: 38
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:10
Geografisk sted: Rundt Omkring
Kontakt:

Re: Mai 2015: Del:2 CPH/Kastrup, mer fra AMS,leiebil & Radis

Indlæg af Potemkin » 29. maj 2015, 21:29

Oj, oj, dette var virkelig en flott rapport Blackhawk, som vanlig fra deg. Det er liten tvil om at du har hatt et godt utbytte av denne turen også og det som er fint med deg, er at du har evnen til og finne nye steder og reise til hele tiden, slik at det blir fin variasjon i bildene fra disse turene dine. Her er det jo mange selskaper og ulike flytyper som man bare kan drømme om og få sett her oppe f.eks.

Interressant med fangen på bildene lenger oppe. Er nok en spesiell fange dette ja, kanskje en fra den østeurpeeiske mafien. Ellers har du jo vært på Polderbaan som vanlig ser jeg og har virkelig fått skutt de store "fåglane" ser jeg.

Regner oxå med at denne turen var en del av "Euro-Meeting 2015" som blir arrangert hvert år? Ser dere fikk komme inn på tarmac borte med cargo flyene, det var sikkert en opplevelse. Regner med at det ble tatt godt imot av de øvrige deltagerne som ikke visste om denne avtalen som arrangørene fikk i stand. Dere bor flott og finner noen av de beste hotellene som ligger ganske strategisk til, omtrent midt i smørøyet....

Det er heller ingen mangel på kjøretøyene dere leier, herre min hatt, skal si dere kjører standsmessig, men det er jo på sin plass og ha det litt standsmessig på disse turene når man først skal ut og reise. Ingen vits og spare for mye på EUROENE da. Gratis minibar attpåtil var sikkert en hyggelig opplevelse, men sikkert ikke dagen derpå....

Håper det blir anledning til og bli valgt ut til denne sammenkomsten neste år, men vet at det er mange som står på listen som vil være med.
http://www.maritimephoto.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Blackhawk
Enthusiastic Passenger
Indlæg: 147
Tilmeldt: 25. okt 2012, 02:14
Geografisk sted: Sverige/Norge
Kontakt:

Re: Mai 2015: Del:2 CPH/Kastrup, mer fra AMS,leiebil & Radis

Indlæg af Blackhawk » 6. jun 2015, 15:46

Tusen takk, nok en gang Potemkin! Ja man var meget heldig denne gangen, vi hadde fått
en meget perfekt sammensatt og mindre "intim" gruppe; som gjorde at man enklere kunne
"komme seg inn" på mange steder, og alle var meget godt fornøyd etter hver eneste dag.
I tillegg var vi ganske så heldige med været, spesielt de siste dagene med godt over +24
grader, og når flyene kom taxende på rad og rekke med vinkende piloter, var nok dette
"prikken-over-i-en" for mange av deltakerene.

Jo da, "Euro-Meeting2015" er jo blitt nærmest et begrep blant våre nærmeste medlemmer,
og de fleste nekter å gå glipp av en eneste tur, når programmet blir sydd sammen ganske så
komplett en del måneder før avreise. Ble nok også litt mere variert i år, selv om vi i alle år
har fått til ganske så variert og spenstig (om jeg må si det selv), men cargo-tarmac, og variasjonen
med alle B747 Klm Combi-maskinene, samt B777 osv osv. gjorde seg godt, ingen tvil om det.

Ja hotellet er nok noe vi legger litt ekstra penger i, rett og slett fordi det er lite som slår
Radisson Blu i dette området, plasseringen er strategisk, vi har etter flere års fast boende der
nede på dette hotellet oppnådd fine fordeler, og er på nikk på flere ansatte, i tillegg til avtaler
med ledelsen i hotellet, neste gang blir det nok den største "Royal Suite" for undertegnede og
en annen person i ledergruppen; så da blir det nok minst like mange bilder fra hotellrommet,
som blir gedigent!

Hyggelig å høre, at du synes vi kjører standsmessig. Personlig var det en liten nedtur, akkurat å
få en såpass liten motor; selv om E-klasse absolutt er grei nok; dette var jo i det minste med siste
facelift og bilen hadde rullet svært lite, inkl. ny-billukt i bilen osv. Men neste gang vil man nok evt.
gå en størrelse høyere opp som sist gang, slik at man igjen har BMW 7-serie, MB: S-klasse, Audi A8,
VW Phaeton, osv osv. , "ja på kjøretøyet, skal spotterene kjennes", he he.. dog, resten av gruppen
kan fint lene seg tilbake i VIP-bussen til Radisson, men for oss i ledergruppen er det alfa og omega
å kunne bevege seg "fritt rundt", og da gjerne i en bil som sparker litt fra..

Har sendt deg PM, så kan du bare gi tilbakemelding på denne, så vil jeg sende deg informasjonspakken;
dersom du kan få en anbefaling fra en av de øvrige deltakerene i gruppen; har sett dine bilder tidligere,
og det er ingen tvil om, at både du og foto-utstyret ville vært en meeeget fin match for neste Euro-Meeting,
skal ikke se bort i fra, at det kommer nok en Euro-Meeting 2015 i år, da mange av deltakerene, allerede nå -
har gitt uttrykk for; at de ikke "klarer" ventetiden frem til neste møte i 2016, det må man si er en fin attest.
Mvh:
Blackhawk
If it's a BOEING??, I'm NOT going!!..

19.JAN:BKK-DXB: Emirates: A380-800
19.JAN:DXB-OSL: Emirates: B777-300ER
11.MAR:OSL-DOH: Qatar: B787-8 Business
11.MAR:DOH-BKK: Qatar: A380-800 Bus.
18.MAR:BKK-DOH Qatar: A388
18.MAR:DOH-OSL Qatar: B788

Brugeravatar
Potemkin
Interested Passenger
Indlæg: 38
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:10
Geografisk sted: Rundt Omkring
Kontakt:

Re: Mai 2015: Del:2 CPH/Kastrup, mer fra AMS,leiebil & Radis

Indlæg af Potemkin » 8. jun 2015, 01:08

Se her ja, hmmm, en intim gruppe? Er det jenter med oxå, eller er det dere "gutter" som står for det intime? Vet at lenger syd i Europa er det mange jenter/damer som og er ivrig med kameraene rundt om på de store flyplassene, så det forundrer ikke meg om oxå noen av disse er med på "Work-Groupen" om man kan kalle det for det?

Høres ut som dette bare er en helt fantastisk sammenkomst med deltakere hovedsaklig fra Benelux landene som det heter. Det er jo utrolig at dere fikk komme inn på tarmac på cargo delen, men den ligger jo litt utenfor selve pax delen på flyplassen, så det er vel ikke akkurat de samme security reglene der, selv om det selvfølgelig er strengt nok, ikke misforstå, men det er bare no jeg kan tenke meg her og nu. Regner med at dere måtte sende søknader i søkk og kav, før dere fikk alle tillatelsene klarert, men det er godt jobbet uansett og helt sikkert en opplevelse for alle. Mener og ha lest en plass for noen år siden at de var en gruppe som fikk komme inn i hangaren til Martin Air og ombord i en av MD-11 maskinene som var inne til lakkering, så jeg regner med det var dere dengang. Det er ikke lett og finne noe info om disse turene, så jeg regner med at det fungerer mer som et pyramide spill, men nok om det.

Takker for at du synes om bildene mine også. Det går litt i armer og bein for tiden, men når det roer seg ned litt skal jeg legge ut litt forskjellige bilder her.

Så dere bor på Radisson Blu? Har selv bodd der noen ganger når jeg har vært i Rotterdam på "biznizz" reise på vei tilbake igjen. Har tatt en siste natten på det hotellet og jeg har et meget godt inntrykk av både maten de servere og "crewet" som jobber der. Hyggelig folk fra bunn til topp. Ikke rart at dere oppgaderer til en "Royal Suite" neste gang. Er helt enig med at det er godt med god plass og kanskje fri minibar med masse Genever inni. Det er da man føler at man er i Holland....

På bilen skal kjentfolk kjennes, sies det og jeg tror nok at en Mercedes E-klasse tok dere dit dere ville uten noen større problemer, selv om det var en litt mindre motor på den. Du ville nok ikke fått det utbyttet av den på de veien som vi har her, men i Holland kan man jo gi på litt extra om man vil, det er jo stort sett flat mark så langt man kan se.

Fikk forresten PM'en fra deg Blackhawk så tusen takk for den. Skal lese mer nøye gjennom den og svare deg så fort det lar seg gjøre. Vi fortsetter kommunikasjonen på PM, slik at vi slipper og ta opp plassen her, med det private.

Hvis det allerede nå er kommet forespørsler om en ny tur i år, så er jo dette utrolig populært, så dette bare MÅ jeg få være med på en gang. Kanskje til neste år?

Sender deg en PM.
http://www.maritimephoto.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Besvar

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster