Mai2014:Frankfurt/fly/spotting/Mercedes:S350/Del1

Skriv om - og vis gerne billeder - fra fly-, tog- og landevejstrafik her
Besvar
Brugeravatar
Blackhawk
Enthusiastic Passenger
Indlæg: 147
Tilmeldt: 25. okt 2012, 02:14
Geografisk sted: Sverige/Norge
Kontakt:

Mai2014:Frankfurt/fly/spotting/Mercedes:S350/Del1

Indlæg af Blackhawk » 29. maj 2014, 02:58

Mai 2014: Frankfurt, Amsterdam, fly, spotting og S-klasse:

Del 1:



Ja la oss bare ta alt fra starten, vi skriver: 7. mai 2014 og
vi sitter om bord hos SAS (B73G - altså B737-700) flight: SK4755
og opplever å måtte gjennom de-ice køen. Ruten: OSL-FRA er riktig nok
raskt unnagjort, og nede på Frankfurt venter en flott Mercedes-Benz:
S350 hos AVIS. Noen dager i Frankfurt, inkl. både bilkjøring, turer, og
selvsagt spotting, litt fra spotte-terassen; resten fra noen av de beste
stedene langs rullebanene. Del:2 inneholder bilder fra
Amsterdam: Schipol, samt bilder fra to av de tre hotellene vi tilbragte
nettene på, inkl. Radisson Blu: Amsterdam Airport Schipol som kan anbefales
på det varmeste; dette var tredje gangen vi bodde på hotellet.

(NB: grunnet meget vekslende vær, vind, regn osv. har det i blant ikke vært
de beste forhold, for å ta foto - så kvaliteten kan være noe varierende!)


La oss bare sette i gang:



Billede
Over: jo da, det er jo tross alt kun 7. mai, så da tar vi gjerne en de-icing
også, hvorfor ikke... hmmmfff..


Billede
Over: noe bedre vær, på marsjhøyde..


Billede
Over: om bord på SK4755 fra OSL til FRA, en ganske så fullsatt
B73G-maskin. Denne -700 maskinen ble forøvrig levert ny til
daværende SAS Norge pr. mars 2000, "LN-RPK" er blitt litt over
14 år gammel, seatconfig: Y140, bærer navnet: "Heimer Viking".


Billede
Over: Tyskland og Frankfurt nærmer seg.



Billede

Billede

Billede
Over: Frankfurt Airport / Frankfurt am Main (FRA/EDDF) har totalt
fire rullebaner:

07R / 25L
07C / 25C
18
07L / 25R

I 2012 reiste totalt 57.2 mill. pax gjennom FRA,
med 482.242 flybevegelser. Frankfurt Airport ligger
12 km fra sentrum,


Billede


Den offisielle spotteterassen starter vi på ordentlig bildeserien med,
før vi forflytter oss ut fra selve terminalen:


Billede

Billede


Litt av bildene vi tok fra den offiselle spotteterassen:



Billede
Over: Saudi Arabian Airlines med Airbus A320-200, og reg.: "HZ-ASA". Levert ny
til selskapet pr. okt. 2009, maskinen er ca. 4.5 år gammel. Seatconfig: C24/Y96.


Billede
Over: Lufthansa med B737-300, og reg.: "D-ABXX". Maskinen ble levert ny til
LH pr. okt. 1989, maskinen er dermed snart 25 år gammel.
Bærer navnet "Bad Homburg v. d. Hoehe".



Billede
Over: AirFrance med Airbus A318-100, og reg.: "F-GUGN". Levert ny til
AF pr. okt. 2006, maskinen er ca. 7.5 år gammel. Seatconfig: Y131.


Billede
Over: Pegasus Airlines med B737-800, og reg.: "TC-ANP". Levert ny
til selskapet pr. mai 2011, maskinen er tre år gammel. Bærer
navnet: "Lydia", seatconfig: Y189.



Billede
Over: Lufthansa med Airbus A330-300X, og reg.: "D-AIKH". Levert ny
til LH pr. feb. 2005, maskinen er litt over ni år gammel.
Seatconfig: F8/C48/Y165.



Billede
Over: Lufthansa Cargo med MD-11F, og reg.: "D-ALCN". Levert til LH
pr. jan. 2001, maskinen er litt over 13 år gammel. Dette er faktisk den
aller siste MD-11 som noen sinne ble bygget!



Billede
Over: Vietnam Airlines med B777-200ER, og reg.: "VN-A144". Levert ny
pr. sept. 2003, maskinen er snart 11 år gammel.


Så til en lang og fin A340:


Billede

Billede

Billede

Billede
Over: Lufthansa med Airbus A340-300, og reg.: "D-AIGI". Levert ny
pr. okt. 1994, maskinen er ca. 19.5 år gammel. Bærer navnet: "Worms".
Seatconfig: C44/Y222.



Billede
Over: China Eastern Airlines med Airbus A330-200, og reg.: "B-5938".
Levert ny pr. des. 2013, maskinen er dermed kun ca. 6 mnd. gammel når
dette bildet ble tatt.



Billede
Over: Lufthansa Cityline med Embraer EMB190(AR), og reg.: "D-AECI".
Levert ny pr. sept. 2010, bærer den ikke så rent korte
navnet: "Tauberbischofsheim", seatconfig: Y108.



Billede
Over: Royal Jordanian Airlines med Airbus A319-100, og reg: "JY-AYP".
Levert ny pr. mars 2009, maskinen er litt over fem år gammel. Bærer
navnet: "Ajloun", seatconfig: C14/Y96.



Billede
Over: Air Algerie med B737-600, og reg.: "7T-VJR". Levert ny
pr. mai 2002, maskinen er litt over 12 år gammel. Seatconfig: C16/Y85.



Billede

Billede
Over: Condor/Thomas Cook med B767-300ER, og reg.: "D-ABUK". Levert ny
opprinnelig til Alitalia pr. april 1999, som "EI-CRM". Så overtatt av
Condor pr. juni 2011, maskinen er litt over 15 år gammel.
Seatconfig: C18/W35/Y215.



Billede
Over: China Southern Airlines med B777F, og reg.: "B-2041". Levert ny
pr. sept. 2013, maskinen er snart ett år gammel.



Billede

Billede
Over: Emirates med B777-300ER, og reg.: "A6-ECS". Levert ny pr. juli 2009,
maskinen er snart fem år gammel. Seatconfig: F8/C42/Y304.



Billede
Over: Srilankan Airlines med Airbus A330-200, og reg.: "4R-ALC".
Levert ny pr. des. 1999, maskinen er dermed 14.5 år gammel,
seatconfig: C18/Y251.


Billede
Over: Belavia (Hviterussland) med B737-500, og reg.: "EW-294PA". Levert ny
opprinnelig til Xiamen Airlines pr. okt. 1996 som "B-2975", så satt til lagring
pr. april 2010, før Belavia overtok maskinen pr. mai 2010, maskinen
er dermed litt over 17.5 år gammel. Seatconfig: Y148.



Billede
Over: Condor/Thomas Cook med B757-300, og reg.: "D-ABOM". Levert ny til
Condor pr. mai 2000, maskinen er dermed ca. 14 år gammel.



Så beveger vi oss utenfor terminalen og den offisielle spotteterassen, og til et av de
bedre spottestedene:


Billede
Over: og for å komme dit, må man krysse en ganske så stor motorvei, fem felt
i hver retning - skal det være, så skal det være...


Billede
Over: å heisann, jommen var det nesten ikke sin egen bil man ser (dog ikke sedan),
med blålys og det hele, trafikkovervåkning...



Billede

Billede
Over: de tre nederst satt nesten stille hele perioden vi var der, de rørte seg ikke
en millimeter, på tross av mange B777, B747, og alskens andre "eksotiske" maskiner -
var dog en eller to cargo-maskiner som først vekket interessen, hardbarkede FRA-spottere
dette her ja.



Billede
Over: Belavia (Hviterussland) med Embraer EMB-190LR, og reg.: "EW-399PO".
Levert ny pr. 28. april 2014, så denne maskinen var kun 11 dager gammel - når dette
bildet ble tatt, og mest trolig en av de aller første flyvningene.



Billede
Over: Emirates med B777F, og reg.: "A6-EFF". Levert ny pr. aug. 2011,
maskinen er snart tre år gammel.



Billede
Over: Korean Air med B747-400 (Cargo), og reg.: "HL7448" (som egentlig hadde
passet bedre til en cargo-versjon av B747-8), nu vel.. Levert ny pr. mai 2000,
maskinen er dermed 14 år gammel.



Billede
Over: Lufthansa med Airbus A340-300, og reg.: "D-AIFE". Levert ny
pr. okt. 2001, maskinen er ca. 12.5 år gammel. Bærer navnet: "Passau",
seatconfig: C44/Y222.



Billede
Over: Air Bridge Cargo (Russland) med B747-400ERF, og reg: "VQ-BGY". Levert
ny opprinnelig til Air France pr. juni 2005, som "F-GIUE". Overtatt av nåværende
selskap pr. mai 2010, maskinen er snart ni år gammel.



Billede
Over: Adria Airways (Slovenia) med Airbus A319-100, og reg.: "S5-AAP". Levert
ny pr. april 2010, maskinen er litt over fire år gammel. Seatconfig: Y135.



Billede
Over: Condor/Thomas Cook med B767-300ER, og reg.: "D-ABUE". Levert ny
pr. okt. 1993, maskinen er dermed snart 21 år gammel.
Seatconfig: C18/W35/Y217.



Billede
Over: Vueling med Airbus A320-200, og reg.: "EC-LLM". Levert ny pr.
april 2011, maskinen er litt over tre år gammel. Bærer
navnet: "Be Happy, Be Vueling", seatconfig: Y180.



Billede
Over: United Airlines med B747-400, og reg.: "N199UA". Levert
ny pr. sept. 1997, maskinen er litt over 16.5 år gammel.



Billede
Over: Air Dolomiti (Italia) med Embraer EMB-195LR, og reg.: "I-ADJS".
Levert ny pr. feb. 2013, maskinen er snart 1.5 år gammel.
Seaconfig: Y116.




Billede

Billede
Over: Lufthansa med Airbus A340-600, og reg.: "D-AIHF". Levert ny pr. feb. 2004,
maskinen er litt over 10 år gammel. Bærer navnet: "Lübeck", seatconfig: F8/C48/Y270.



Billede
Over: PrivatAir med BBJ2 (Boeing Business Jet2), dette er en ombygget B737-800 -
selv om det ved første øyekast ligner en -700 (men man ser svakt omrisset til den
andre tidl. EMC-døren ved siden av), denne masinen har mest trolig en
seatconfig på: C32/Y60 (32 pax i Business, og 60 pax i Economy), og trolig
den maskinen PrivatAir bruker mellom Frankfurt og Dammam (Saudi Arabia) i tillegg
til rutene mellom Frankfurt og Pune (India) og Frankfurt - Bucharest - alle flyvninger
for Lufthansa. Denne BBJ2 / ombygget B737-800 startet sitt liv som vanlig B738 hos
Sun Country Airlines i USA som "N807SY" pr. okt. 2004, og regelmessig leaset ut til
Transavia Airlines, satt til lagring senere i 2009, før PrivatAir overtok maskinen
pr. april 2009. Maskinen er ca. 9.5 år gammel.



Billede
Over: THY Turkish Airlines med B737-800, og reg.: "TC-JFG". Levert ny
pr. okt. 1998, maskinen er snart 16 år gammel. Bærer navnet: "Mardin".



Billede
Over: Lufthansa Cargo med MD-11F, og reg.: "D-ALCJ". Levert ny pr. mars 2000,
maskinen er litt over 14 år gammel.




Billede

Billede
Over: Egyptair med Airbus A330-200, og reg: SU-GCE". Levert ny pr. juni 2004,
maskinen er dermed 10 år gammel.



Billede
Over: Royal Jordanian Airlines med Airbus A319-100, og reg.: "JY-AYN". Levert
ny pr. feb. 2009, maskinen er litt over fem år gammel. Bærer navnet: "Shobak",
seatconfig: C14/Y96.



Billede
Over: Thai Airways med Airbus A380-800, dog ikke synlig reg. Maskinene er dog
innredet med følgende seatconfig: F12/C60/Y435, totalt: 507 pax.



Billede
Over: Lufthansa med B747-400, og reg.: "D-ABTK". Levert ny pr. des. 2001,
maskinen er ca. 12.5 år gammel. Bærer navnet: "Kiel", seatconfig: F8/C66/Y278 =352pax.



Billede
Over: Lufthansa med Airbus A380-800, og reg.: "D-AIMK". Levert ny pr. 1. april 2014,
er ca. 6 mnd. gammel, og hadde vært i drift i kun litt over én måned når dette bildet
ble tatt, mest trolig kun vært operativ i ca. to uker på linjetrafikk.
Bærer navnet: "Düsseldorf", seatconfig: F8/C92/Y420=520pax.




Billede
Over: Lufthansa Cargo med B777F, og reg: "D-ALFC". Levert ny pr. feb. 2014,
maskinen er kun ca. tre måneder gammel. Bærer navnet: "Ni Hao China".



Billede

Billede
Over: EVA Airways (Taiwan) med B747-400F, og reg.: "B-16462". Levert
pr. okt. 1993, maskinen er snart 21 år gammel. Ble konvertert fra vanlig
B747-400 i pax versjon, pr. 2007. Type-navn er: B747-45EBDSF.



Billede
Over: Emirates (Cargo) med B777F, og reg.: "A6-EFG". Levert ny pr. mars 2012,
maskinen er litt over to år gammel.



Billede
Over: AirFrance med Airbus A318-100, og reg.: "F-GUGH. Levert ny pr. des. 2004,
maskinen er 9.5 år gammel. Seatconfig: Y131.



Billede
Over: THY Turkish Airlines med Airbus A321-200, og reg.: "TC-JRO". Levert ny
pr. april 2011, maskinen er tre år gammel. Bærer navnet: "Uludag".



Billede
Over: Niki med Embraer EMB-190LR, og reg.: "OE-IXC". Levert ny til selskapet
pr. mai 2010, leaset ut til LGW pr. mars 2013, tilbake til selskapet pr. okt. 2013,
maskinen er fire år gammel. Bærer navnet: "Bossanova". Seatconfig: Y112.




Billede
Over: Alitalia med Airbus A320-200, og reg.: "EI-EIC". Levert ny
pr. des. 2010, maskinen er 3.5 år gammel. Bærer navnet: "Leonardo Sciascia".



Billede

Billede

Billede
Over: Lufthansa Cargo med MD-11F, og reg.: "D-ALCD". Levert ny pr. sept. 1998,
maskinen er snart 16 år gammel. Bærer navnet: "Michael Otto".



Billede
Over: United Airlines med B777-200, og reg.: "N774UA". Levert ny
pr. mars 1996, maskinen er snart 20 år gammel (hadde first flight
tilbake pr. juli 1994, og har tydeligvis vært hos Boeing en stund, før
levert til UA).



Billede

Billede

Billede
Over: Saudi Arabian Airlines med B747-8, og reg.: "HZ-AI4". Levert ny
til selskapet pr. juni 2013, maskinen er såvidt ett år gammel.



Billede
Over: Lufthansa med B737-500, og reg.: "D-ABIT". Levert ny pr. mai 1991,
maskinen er 23 år gammel. Bærer navnet: "Neumunster".



Billede
Over: British Airways (CityFlyer) med Embraer EMB170, og reg.: "G-LCYG".
Levert ny pr. nov. 2009, maskinen er 4.5 år gammel.



Billede
Over: Swiss med Avro RJ100, og reg.: "HB-IXR". Levert ny til
daværende: Crossair med samme reg. , overført til Swiss pr. mars 2002.
Bærer navnet: "Lufingen".


Billede
Over: Royal Air Maroc med B737-800, og reg.: "CN-ROA". Levert ny
pr. feb. 2004, maskinen er litt over 10 år gammel.



Billede
Over: Asiana Airlines med B747-400, og reg.: "HL7423". Levert ny pr. mai 1997,
maskinen er 17 år gammel.



Billede
Over: Lufthansa med B747-400, og reg.: "D-ABVW". Levert ny pr. mars 1999,
maskinen er litt over 15 år gammel. Bærer navnet: "Wolfsburg",
seatconfig: F8/C66/Y278=352.



Billede
Over: Croatia Airlines med Airbus A320-200, og reg.: "9A-CTJ". Levert ny
pr. juni 1999, maskinen er 15 år gammel. Bærer navnet: "Dubrovnik".



Billede
Over: NetJets med Raytheon Hawker 800XPi, og reg.: "CS-DRU". Levert pr. mars 2007,
maskinen er ca. syv år gammel.





Billede

Billede

Billede

Billede


Billede
Over: Lufthansa med Airbus A380-800, og reg.: "D-AIMH". Levert ny pr. juli 2011,
maskinen er 3.5 år gammel. Bærer navnet: "New York", seatconfig: F8/C98/Y420=526pax.



Billede
Over: British Airways med Airbus A319-100, og reg.: "G-EUPC". Levert ny
pr. nov. 1999, maskinen er 14.5 år gammel. Seatconfig: Y132.



Billede
Over: Austrian Arrows med Dash8-400, og reg.: "OE-LGL". Levert ny
pr. mai 2010, maskinen er fire år gammel. Bærer navnet: "Altenrhein".



Billede
Over: Lufthansa (Cityline) med Embraer EMB190, og reg.: "D-AECG". Levert ny
pr. juli 2010, maskinen er snart fire år gammel. Bærer navnet: "Heppenheim/bergstrasse"



Billede
Over: Lufthansa med Airbus A321-200, og reg.: "D-AIDV". Levert ny
pr. des. 2012, maskinen er ca. 1.5 år gammel. Seatconfig: Y200.



Billede
Over: Cathay Pacific med B747-8F, og reg.: "B-LJI". Levert ny pr. aug. 2012,
maskinen er litt over 1.5 år gammel.



Billede
Over: Lufthansa med Airbus A340-300, og reg.: "D-AIGM". Levert ny pr. jan. 1997,
maskinen er ca. 17.5 år gammel. Leaset ut til Austrian Airlines fra juli 2012,
til okt. 2012. Bærer navnet: "Görlitz", seatconfig: C44/Y222.




Billede
Over: Lufthansa (Cityline) med CRJ-700, og reg.: "D-ACPH". Levert ny
pr. mai 2002, maskinen er 12 år gammel. Bærer navnet: "Eschwege",
seatconfig: Y70.



Billede
Over: Sun Express med B737-800, og reg.: "TC-SNT". Levert ny pr. sept. 2010,
maskinen er i underkant av fire år gammel.



Billede
Over: Royal Jordanian Airlines med Airbus A319-100, og reg.: "JY-AYL". Levert
ny pr. mars 2008, maskinen er litt over seks år gammel. Bærer navnet: "Mafraq".



Billede
Over: Lufthansa med Airbus A321-200, og reg.: "D-AIRP". Levert ny pr. jan. 1996,
maskinen er 18.5 år gammel. Bærer navnet: "Lüneburg".



Billede
Over: Lufthansa med Airbus A320-200, og reg.: "D-AIZR". Levert ny pr. mars 2013,
marskinen er litt over ett år gammel. Seatconfig: C54/Y114.



Billede

Billede
Over: Korean Air (Cargo) med B747-400F, og reg.: "HL7462". Levert
pr. juli 1997, maskinen er snart 17 år gammel.



Billede
Over: Lufthansa med Boeing 747-800, og reg.: "D-ABYA". Levert
ny pr. april 2012, maskinen er litt over to år gammel. Bærer
navnet: "BRandenburg", seatconfig: F8/C80/Y298=386pax.



Billede
Over: Lufthansa med B747-400, og reg.: "D-ABVR". Levert ny pr. mars 1997,
maskinen er litt over 17 år gammel. Bærer navnet: "Köln",
seatconfig: F8/C66/Y278=352pax.



Billede
Over: Iraqi Airways med Airbus A321-200, og reg.: "YI-AGR". Levert
ny pr. nov. 2012, maskinen er ca. 4.5 år gammel.



Billede
Over: Ukraine International Airlines med B737-500, og reg.: "UR-GBE. Levert
ny opprinnelig til Aer Lingus pr. jan. 1991, som "EI-BXG". Så til Air Baltic
pr. feb. 2005, over til Aerosvit Airlines pr. juni 2011, inntil selskapet
lukket dørene pr. jan. 2013. Overtatt av nåværende selskap pr. april 2013,
maskinen er ca. 23.5 år gammel. Seatconfig: Y123.



Billede
Over: Lufthansa med Airbus A319-100, og reg.: "D-AILI". Levert ny
til Lufthansa pr. feb. 1997, så leaset ut til Khalifa Airways fra juli 2001
til mars 2003. Så til Germanwings fra mars 2004, til nov. 2005. Senere leaset
ut til Lufthansa Italia fra mars 2009 til sept. 2011. Maskinen er litt over
17 år gammel.



Billede
Over: Etihad Airways med Airbus A330-200, og reg.: "A6-EYL". Levert
pr. jan. 2007, maskinen er ca. 7.5 år gammel. Seatconfig: C22/Y24




Så over til litt bilrelatert, nemlig leiebilen fra AVIS - denne gangen
hadde vi valgt en Mercedes: S-klasse. Her er litt info først:




Mercedes-Benz: S-klassen (S350) mmed en såkallt: "BluTec"-motor,
på 3.0-liter (V6-motor) som yter 258 hk. Lengde: 5.1 meter,
bredde: 1.9 meter, høyde: 1.5m. Nypris i Norge godt over 1 mill.,
her i Sverige starter den på ca. SEK: 850.000.- . I visse land kan
du faktisk få enda billigere S-klasse, da heter den S300, og er utstyrt
med en fire sylindret (!!) motor, på kun 2.2 liter og yter 231 hk - velbekomme.





Billede

Billede

Billede

Billede

Billede
Over: kamera og radar i grillen.


Billede
Over: ikke mindre enn fire stk. kamera/sensorer bak speilet.


Billede

Billede




Billede
Over: når man feller ned ryggen til midtsetet, blir baksetet slik det egentlig
er ment å være, nemlig svært behagelig for to personer.


Billede
Over: solgardiner til begge bakdører, samt bakvindu.


Billede
Over: ja dette er instillingsmulighetene til kun høyre baksetet, t.o.m
til baksetene er det memory!


Billede
Over: bra med innstillinger i midtkonsollen for de i baksetet.


Billede

Billede

Billede
Over: bilen var selvsagt utstyrt med "SOS" / Emergency-tjeneste (Teleaid).


Billede
Over: blindsone-varsler.


Billede
Over: meget bra og høyoppløselig ryggekamera.


Billede
Over: med blå interiørbelysning.


På de neste fem bildene, har vi skiftet interiør/atmosfærebelysning fra
mørkeblått, til rødt. Her kunne man velge mellom svært mange farger, som
lyste opp bra på kvelden og natten.


Billede

Billede

Billede

Billede

Billede





Billede
Over: bilen var utstyrt med takluke, både foran og bak.


Billede
Over: og når det var kveld/natt ute, ja da ble det jommen meg også skyer og kveld
på navisystemet, lekkert!



Billede
Over: instrumentene er heldigitale, så når man slår av motoren - så blir alt svart
etter en stund.


Billede

Billede
Over: midtkonsollen, med bl.a. kontroller for å styre Command-systemet, samt
innstillinger til bl.a. luftfjøringene, comfort/sports-innstillinger osv.


Billede
Over: ventilerte skinnseter foran, slik at man kan sette i gang vifte som er innebygget
i stolene, i tillegg til svært mange innstilllingsmuligheter, samt Burmester lydsystem.



Billede

Billede

Billede

Billede



I Frankfurt bodde vi på InterCity Hotel: Frankfurt Airport, i tredje etasje hadde vi rom -
og hadde på forhånd bedt om å få rom med best mulig utsikt til flyplassen. Vel, all verden
var det ikke. Mere interessant var det, at når man booket rommet - kunne man mot å betale
noen få euro pr. natt, få "fri minibar"; noe som definitivt lønte seg, når man senere studerte
minibar-prisene.



Billede

Billede

Billede

Billede

Billede
Over: minibaren ble i tillegg fylt på neste dag, dog måtte vi ringe og purre om
dette; og selv om det var lite igjen begge dager; var dette allerede betalt for
på forhånd ved booking, veldig greit.


Med litt zoom, var dette noen eksempler på det man kunne se av flybevegelser utenfor rommet:

Billede

Billede

Billede




Så var det slutt på Del:1 , og dersom dette falt i smak - er det bare å fortsette
med over til Del:2 som omhandler Amsterdam: Schipol, mye fly, i tillegg til bilder fra
Radisson Blu-hotellet og Jr.suiten.




Alle bilder er tatt med et digitalt kompaktkamera av
merket: Canon: IXUS 1000HS - som har spec. på 10.0
megapixler, Full HD-video, HS system, samt 10 x optisk zoom.

Så håper jeg bildene falt i smak, legg gjerne igjen
kommentarer eller spørsmål dersom ønskelig!
Mvh:
Blackhawk
If it's a BOEING??, I'm NOT going!!..

19.JAN:BKK-DXB: Emirates: A380-800
19.JAN:DXB-OSL: Emirates: B777-300ER
11.MAR:OSL-DOH: Qatar: B787-8 Business
11.MAR:DOH-BKK: Qatar: A380-800 Bus.
18.MAR:BKK-DOH Qatar: A388
18.MAR:DOH-OSL Qatar: B788

Besvar

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster