Side 1 af 2

NEW BOOGY in the water - Express 3 set i havnen i Hobart, tasmanien

: 11. apr 2017, 09:09
af mhv_omjk
Har lige set EXPRESS 3 - Molsliniens nye båd trukket ud fra værftet i Hobart på Tasmanien på MarineTraffic - så en jomfru sejlads mod DK må være snart forestående.

Der er endda frisk billede

se her

Re: NEW BOOGY in the water - Express 3 set i havnen i Hobart, tasmanien

: 12. apr 2017, 05:44
af Finn Andersen
JA det skulle være ret tæt på - sejles til Danmark i løbet af få uger. Sejladsen skulle ifølge en artikel (som jeg af en eller anden grund ikke kan finde igen!) tage cirka en måned.. Færgen sender i øvrigt allerede AIS-signal

http://www.xn--tv2stjylland-xjb.dk/arti ... -tasmanien

Re: NEW BOOGY in the water - Express 3 set i havnen i Hobart, tasmanien

: 12. apr 2017, 06:24
af Finn Andersen
Her er så artiklen om hvordan og hvornår Express 3 sejles fra Tasmanien til Danmark:

http://stiften.dk/erhverv/Ny-Molslinje- ... kel/447423

Re: NEW BOOGY in the water - Express 3 set i havnen i Hobart, tasmanien

: 12. apr 2017, 15:36
af mkh
Det er planen, at ”Express 3” skal på prøvesejlads her i påsken, inden hun sætte kurs mod Danmark sidst på måneden.

- Michael

Re: NEW BOOGY in the water - Express 3 set i havnen i Hobart, tasmanien

: 16. apr 2017, 14:46
af CPHLion78
HSC "Express 3" har i dag været ude og sejle for første gang. Turen gik fra InCat værftet ned til Montagu Bridge og retur til et olieraffinaderi overfor Koomela Bay, hvor farten var oppe på 13,5 knob. Her er det meningen, at der skal bunkres olie inden prøveturene finder sted: https://www.marinetraffic.com/en/ais/ho ... .9/zoom:13

Walter Pless har været på pletten med et kamera og foreviget afsejlingen fra InCat værftet: http://www.shipspotting.com/photos/midd ... 645420.jpg

Re: NEW BOOGY in the water - Express 3 set i havnen i Hobart, tasmanien

: 20. apr 2017, 20:06
af brian
Det ser ud til, at Express 3 er begyndt den lange tur hjem. Den er i dag afsejlet fra Hobart med destinationen Papeete, Fransk Polynesien.
ETA: 2017-04-26 12:00 LT (UTC -10)

Re: NEW BOOGY in the water - Express 3 set i havnen i Hobart, tasmanien

: 20. apr 2017, 20:41
af Prølihør
Hvad mon grunden er til at den sejler den vej hjem? - det er jo en betragtelig omvej.
Men der er måske lagt op til at den skal forsøge at erobre det 'Det Blå Bånd' fra Cat-Link V. (Mads Mols / og nu Fjord Cat)
HVIS! det er hensigten, så er der al mulig grund til at hilse initiativet velkommen...... absolut et spændende tiltag, selvom det næppe vil lykkes.

Re: NEW BOOGY in the water - Express 3 set i havnen i Hobart, tasmanien

: 21. apr 2017, 06:44
af mkh
Prølihør skrev:
20. apr 2017, 20:41
Hvad mon grunden er til at den sejler den vej hjem? - det er jo en betragtelig omvej.
Det er på grund af faren for pirater.

Kilde: http://jyllands-posten.dk/aarhus/ECE950 ... tasmanien/

- Michael

Re: NEW BOOGY in the water - Express 3 set i havnen i Hobart, tasmanien

: 21. apr 2017, 09:12
af Morten Beck
Prølihør skrev:
20. apr 2017, 20:41
Hvad mon grunden er til at den sejler den vej hjem? - det er jo en betragtelig omvej.
Men der er måske lagt op til at den skal forsøge at erobre det 'Det Blå Bånd' fra Cat-Link V. (Mads Mols / og nu Fjord Cat)
HVIS! det er hensigten, så er der al mulig grund til at hilse initiativet velkommen...... absolut et spændende tiltag, selvom det næppe vil lykkes.
Den er ikke hurtig nok til at kunne tage det Blå bånd fra Cat-Link V.
Det er faren for pirater der er grunden til at turen, lige som med Express ll går over Stillehavet og Atlanterhavet via Panamakanalen. Kapajnen ombord Flemming Eilersen bryder sig ikke om bevæbnede vagter ombord, siger han selv i et interwiew i JP.

Morten Beck

Re: NEW BOOGY in the water - Express 3 set i havnen i Hobart, tasmanien

: 22. apr 2017, 09:22
af Prølihør
Ups, det interview, havde jeg desværre overset.
Men nu er vi ved Cat-Link V, - er der så nogen som kan bidrage med viden om, hvad der er det konkrete problem er med Fjord Cat? For eftersom den nu er taget helt ud af drift i mange dage og 'slæbt' til Frederikshavn, må noget jo være ganske alvorlig galt. Er det maskine- eller skrogproblemer - eller hvad?