Mols-Linien dropper ”Kat” i navnet på deres hurtigfærger.

For al debat om skibs- og færgefart
Besvar
Brugeravatar
mkh
Utmost experienced passenger
Indlæg: 112
Tilmeldt: 11. okt 2012, 16:22
Kontakt:

Mols-Linien dropper ”Kat” i navnet på deres hurtigfærger.

Indlæg af mkh » 25. jan 2017, 12:02

Mols-Linien dropper ”Kat” i navnet på deres hurtigfærger.

Kilde: http://tidende.dk/?Id=78139

- Michael
The ferry site http://www.ferry-site.dk/
Starnia: http://www.starnia.dk/ - Udgiver af maritime bøger.

Brugeravatar
brian
Experienced Enthusiast
Indlæg: 533
Tilmeldt: 11. okt 2012, 16:25
Kontakt:

Re: Mols-Linien dropper ”Kat” i navnet på deres hurtigfærger.

Indlæg af brian » 26. jan 2017, 17:48

Der har fantasien sandelig fået frit løb. Imponerende! :lol:

concorde
Simply Enthusiast
Indlæg: 398
Tilmeldt: 11. okt 2012, 09:10
Geografisk sted: KØBENHAVN - Malmö
Kontakt:

Re: Mols-Linien dropper ”Kat” i navnet på deres hurtigfærger.

Indlæg af concorde » 27. jan 2017, 02:03

brian skrev:Der har fantasien sandelig fået frit løb. Imponerende! :lol:
Der skal nu kun stå Ekspress1 ( i stedet for feks Bornholm1) på færgen mellem Ystad - Bornholm.
Når færgen bliver kaldt hjem til Århus (da Bornholm har deres spidsbelastninger om sommeren)

Planen er at bruge Max Mols i Bornholms lavsæson.
http://tidende.dk/?Id=78224

Det kunne tænkes at Ekspress1 lige skal afløse mellem Odden - Århus i deres anderledes spidsbelastninger.
Der er nok ikke ret mange der vil lægge mærke til hvilke navn med eller uden kat og hvilket skib der sejler den pågældende dag.
Færgen kan så sejle fra Århus til Odden med biler og passagerer og tom til Ystad og igen biler og passagerer i rute til Rønne.

Andet kan jeg ikke komme frem til. Kan I følge mig ? :?: :roll:
Jeg fik at vide en tom tur fra Rønne til Århus ikke er helt gratis.
Ca. 75.000,00 - 100.000,00

TobiasJorgensen
Interested!
Indlæg: 13
Tilmeldt: 23. nov 2012, 20:48

Re: Mols-Linien dropper ”Kat” i navnet på deres hurtigfærger.

Indlæg af TobiasJorgensen » 30. mar 2017, 22:01

Jeg tillader mig lige at besvare her, selvom tråden alligevel er et par måneder gammel :D

Både Express1 og Max Mols vil begge ligge fast i Rønne Havn, ligesom det er tilfældet i dag med Leonora Christina og Villum Clausen.

Express1 vil fungere som den primære færge mellem Rønne og Ystad og sejle alle afgange som normalt, hver dag, hvor Max Mols vil fungere som reservefærge, hvis der nu skulle opstå problemer med Express1, eller hun skal på værft.

I dag foregår det på samme måde - Leonora Christina sejler normalt alle dage, alle afgange, hele året rundt. Dog i højsæsonen, sættes Villum Clausen ind på ekstra-afgange, sammen med Leonora Christina, så der altså sejler 2 færger på Rønne-Ystad. Når Leonora skal på det årlige værftophold, træder Villum Clausen ind (som det har været tilfældet i netop disse dage) og sejler Leonoras afgange for hende. Derudover, hvis der opstår problemer med Leonora, og hun ikke kan sejle, træder Villum ind og sejler afgangen i stedet.

Det samme kommer til at foregå med den nye Ro-Pax og Povl Anker (som Molslinjen har købt af Færgen).

M/F Ro-Pax vil hver dag, året rundt, sejle Rønne-Køge-Rønne helt alene. Men skulle der opstå problemer med Ro-Pax, overtager Povl Anker i stedet. Samt værftsophold. I disse dage har Hammerodde været på værft i Landskrona, hvor Povl Anker har besejlet Rønne-Køge sammen med M/S Gute, som Færgen har chartret ind til at tage sig af fragten, da Povl Anker ikke har nok plads til alt fragten.

Det vil sige, at 2 ud af 4 færger både nu og i fremtiden vil ligge standby i Rønne havn, klar til at tage over, hvis der skulle opstå problemer. Umiddelbart mener jeg, at det er det, som aftalen siger, i det færgeudbud, som Molslinjen har vundet.

Besvar

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster