Svensk flygtningeskib OCEAN GALA på kort oplægning i Esbjerg

For al debat om skibs- og færgefart

Jens Vinderslev
Very experienced enthusiast
Geografisk sted: Nørre Snede

Re: Svensk flygtningeskib OCEAN GALA på kort oplægning i Esbjerg

Indlæg af Jens Vinderslev » 9. nov 2016, 18:00

Hun ligger i Trafikhavnen.Ikke et særlig godt sted, at fotografere hende. :(

160578
Interested!

Indlæg af 160578 » 9. nov 2016, 20:09

Det bedste skib der nogensinde været på ruten København-Oslo for DFDS.

Dejligt at se hende tilbage i Danmark flottere end nogensinde før. :D

OveH
Experienced Passenger
Geografisk sted: Hirtshals

Indlæg af OveH » 13. nov 2016, 18:27

Ja, utroligt flot skib og nærmest revolutionerende i byggeåret :shock:

Efter at standarden på krydstogtskibe er steget merkant, tror jeg ikke der er nogle mulighed i det skib. Mange punkterede vinduer, slidte motorere og umoderne interiør er det der præger skibet Idag. Jeg var selv oppe at se det i Sverige. Med de nuværende ejere og flaget (Bahamas) har de muligheden for at trække en enkeltbillet til en varm skrotstrand og det tror jeg desværre bliver udfaldet:-(

ernstmunk
Boarding...

Indlæg af ernstmunk » 17. nov 2016, 09:43

det er ikke på vej til en varm skrot strand jeg var ombord på skibet og det er ikke nedslidt der er brugt mange penge på det de sidste år.
det kan sejle mange år endnu, Jeg var forbavset over selv de billige kamre har en god størrelse. Der også mange muligheder i de publikums orienterede arealer, Jeg så gerne det kunne være heroppe I sommer månederne england - norge danmark nurge tyskland finland
Så vi kunne få nogle kryds togt oplevelser I vores område
hvad mener I

Brugeravatar
brian
Experienced Enthusiast
Kontakt:

Indlæg af brian » 4. jan 2017, 19:04

ernstmunk skrev:det er ikke på vej til en varm skrot strand
ETA: 2017-01-09 12:00 UTC
Dest: Port Said

Det ligner altså en enkeltbillet til Alang.

OveH
Experienced Passenger

Indlæg af OveH » 5. jan 2017, 16:40

Hvis du læser artiklen står der at den skifter navn til MS Island Escape.... øhhh det hed den før den skiftede navn til MS Ocean Gala og ifølge AIS'en hedder den stadigvæk OceanGala - så her tager artiklen helt fejl.
Der står også at den skal på krydstogt omkring Malta - ja det var den i går men det var for at bunkrer. Og sidst men ikke mindst skal den på krydstogt mellem Dubai og Singapore, men tilsyneladende uden passagere! Ingen hjemmeside der reklamere for skibet, og dermed ingen mulighed for at købe billet.

Jeg tror dette er en artikel der er blevet lavet, for at aflede opmærksomheden væk fra ophugning. Jeg ved det ikke selv - muligvis ved skibets besætning det hellere ikke, men mit gæt er ophugning. Det asiatiske cruise-marked er mættet af meget mere lukseriøse, større og mere omkostningseffektive end OceanGala er. Så efter den 9. jan hvor PortSaid gerne skulle have været nået - tror jeg at den hedder ALANG (IN)

Desuden 'Tim S.' tror jeg at det kunne skabe meget mere liv, her på dette her forum hvis du skriver dine egne meninger fremfor blot at henvise til et link. Et forum som dette bør være et debatforum - og dette kan blive ødelagt hvis der kun bliver lagt link's op.

Tim S.
Simply Enthusiast

Indlæg af Tim S. » 6. jan 2017, 10:37

Ove, i dette tilfælde havde jeg ikke noget at tilføje til sin egen indholdet af teksten.

OveH
Experienced Passenger

Indlæg af OveH » 6. jan 2017, 18:43

Tim S. skrev:Ove, i dette tilfælde havde jeg ikke noget at tilføje til sin egen indholdet af teksten.

Nej, du må også undskylde min måske lidt hårde tone. Det jeg var nok mest irriteret over var journalisten på den vedhæftet artiklen, som jeg synes har leveret et rigtigt ringe stykket arbejde, med henvisning til de punkter jeg skrev i mit forrige indlæg.

Besvar